پایگاه رسانه ای دکتر صادق واله

دکتر صادق واله
  • ۰
  • ۰

صادرات منصفانه

صادرات منصفانه

صادرات یکی از دغدغه های اصلی جوامع توسعه یافته و درحال توسعه میباشد، که در این امر متاسفانه با توجه به قابلیت بسیار بالا در این حوزه، استراتژیها در جهت خلاف عمل کرده و از پتانسیل بالقوه موجود در کشور به دلیل نگاه اشتباه تصمیم گیران خلاف واقع عمل گردیده است.

صادرات منصفانه به زبان عام به مفهوم صادرات مازاد و یا غیر استراتژیک کالا و خدمات میباشد، که با توجه به وجود رانت و بسیاری دلایل دیگر به صادرات غیرمنصفانه تبدیل گردیده است.

صادرات منصفانه در حال حاضر یکی از راهکارهای عملی در برون رفت از معضل وابستگی به نفت، اشتغال زایی، رونق تولید و به تبع آن ارزآوری میباشد، از نمونه های موفق این مدل صادرات میتوان به کشور ترکیه اشاره کرد که طبق برنامه ریزیهای دقیق در حال حاضر قریب به پانصد میلیارد دلار ارزآوری داشته است.

با اعتماد و حمایت بیشتر به مجموعه تولید کننده های داخل، و هموار نمودن مسیر جهت ارائه به بازارهای جهانی میتوان گامی موثر درجهت اعتلای ایران عزیز برداشت.

  • ۹۸/۱۱/۲۸
  • مصطفی واله

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی